Integruota lietuvių kalbos ir literatūros, dailės pamoka „Nauja pasaka senam herojui – nauja interpretacija“
2025-11-10
Kūrybiškumas ir gebėjimas permąstyti tradicinius pasakojimus
tampa itin svarbūs šiuolaikiniame pasaulyje. Tad integruota lietuvių kalbos ir
dailės pamoka lapkričio 10 dieną buvo puiki galimybė šeštos klasės mokiniams
išbandyti save ne tik kaip rašytojams, bet ir kaip dailininkams. Pamokos tema
„Nauja pasaka senam herojui – nauja interpretacija“ kviečia pažvelgti į
vaikystėje girdėtą pasaką šiuolaikinėmis akimis. Šį kartą mokiniai ėmėsi Hanso
Kristiano Anderseno pasakos „Sniego karalienė“ ir kūrė joje naują, modernų, XXI
amžiaus pasauliui pritaikytą siužetą. Vaikai su mokytojomis J. Plaktonyte ir D.
Urlikiene prisiminė pagrindinius originalios pasakos veikėjus – Gerdą, Kajų,
Sniego karalienę – ir analizavo jų savybes, simbolius bei reikšmes. Diskutavo,
kokie jie būtų šiandien. Ar Sniego karalienė tebebūtų šalta technologijų
valdovė, valdanti virtualią realybę? Ar Kajus galėtų būti priklausomas nuo
ekranų, socialinių tinklų? O gal Gerda taptų drąsia jaunąja tyrinėtoja,
keliaujančia per skirtingas pasaulio šalis, siekdama išgelbėti draugą? Mokiniai
individualiai kūrė šiuolaikinę pasaką, suteikdami seniems herojams naujas
profesijas, užsiėmimus, charakterius, kėlė šiuolaikines problemas bei iššūkius.
Vėliau vaikai kūrė originalias iliustracijas, atspindinčias jų naujai
interpretuotą pasaką. Pamokos pabaigoje visi pristatė savo pasakas,
iliustracijas bei aptarė, kaip pasikeitė veikėjai, kokią žinutę perteikia
šiuolaikinė pasaka, kokių meninių sprendimų jie ėmėsi kurdami iliustracijas.
Džiugu,
jog ši integruota pamoka pagilino literatūros, dailės žinias, skatino
kūrybiškumą, kritinį mąstymą bei gebėjimą naujai pažvelgti į klasikinius
literatūros kūrinius.
Jūratė Plaktonytė,
Daiva Urlikienė,





